topbella

Monday, May 28, 2012

Tayar Kete Pecah...Huhuhu...

Cite ni agak lama gak la...tp x la lama sgt pun...24 April yang lepas, tayar kete belalang aku tu meletup/ pecah kat tepi jalan. Masa tu otw gi keje...nasib baik la husband tak bawa laju time tu...Syukur xde apa2 jadi kat kitorang...

Time ni baru je lepas tukar sport rim sebenarnya, plan nak tukar tayar baru terus tapi malas nak tukar time tu...ingat nak tukar esok2 la bila free...x sangka dah nazak dah tayar tu, xleh nak tunggu sehari...time tu jugak la nak meletup...

Malangnya, kat kete tayar spare pun x ngam ngan sport rim yang baru ni...So, terpaksa la call abah utk dapatkan bantuan tapi abah pun x leh wat apa coz kedai tayar pun tak buka lagi...terpaksa la aku ikut abah balik umah amik kete city...Husband aku suh aku gi keje dulu, nanti dia minta tolong kawan dia dtg ikhtiarkan cara camna nak cari tayar and ganti tayar yang meletup tu...

Cukup la sekali tu...Hopefully pasni tak jadi lagi kejadian camni kat aku...Pengajaran dari apa yang berlaku, jangan tangguh2 cari tayar baru kalo tayar tu dah nazak and jgn sampai tayar spare x padan and xde kat bonet kete....

No comments:

Post a Comment

"Kenali Diri Ku"

My photo
Banting, Selangor, Malaysia
Saya merupakan seorang Isteri dan Mama kepada 2 cahaya mata yang comel bernama Qaleesya Amani & Shaikh Muzaffar..Minat berniaga secara kecil2an...Semoga Allah memberkati usaha ku ini...